ورود بازرسی کل زنجان به موضوع وام های ریاست جمهوری

یکی از موارد مهم در نشست خبری امروز بازرس کل استان زنجان، موضوع اهدای وام ریاست جمهوری به متقاضیان استان بود؛ وامی که گفته شد در ابتدا 30 میلیون تومان بوده اما در عمل به 15 میلیون تومان کاهش یافته است. ده ده جانی دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم از زنجان، 14 تیرماه امسال بود که عبدالرضا خاتمی؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت:" پرداخت وام های مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با همکاری شش بانک آغاز شده است و طبق هماهنگی های انجام گرفته، این تسهیلات در مرحله نخست به 25 هزار متقاضی پرداخت می شود. شهروندان زنجانی که پیامک اطلاع رسانی حاوی نام بانک را دریافت کرده اند، می توانند با مراجعه به شعبه تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کنند."

اما طبق برخی شنیده ها وعده ای که قول آن به مردم زنجان داده شده بود، به همان صورت وعده داده شده اجرایی نشد؛ این البته ادعایی بود که یکی از خبرنگاران در نشست خبری امروز سجاد ده ده جانی؛ بازرس کل استان زنجان مطرح کرد. این خبرنگار در پرسشی از بازرس کل استان مدعی شد که قرار بود تسهیلات 30 میلیون تومانی رئیس جمهور به متقاضیان اعطا شود، حال آنکه این مبلغ به 15 میلیون تومان کاهش یافته و این تخلف است.

ده ده جانی در  پاسخ به این پرسش خبرنگار گفت: اگر مصادیقی برای این موضوع دارید، ارائه کنید؛ به طور حتم ورود خواهیم کرد.

بازرس کل استان زنجان ضمن دستور ورود به این موضوع به محمودی؛ سربازرس اداره کل بازرسی استان گفت: به این موضوع ورود کنید و با بانک های استان در این زمینه مکاتبات لازم را جهت استعلام انجام دهید و خواستار جزییات طرح و شیوه اجرای آن شوید و آن را گزارش بدهید.

طبق مصوبه نهاد ریاست جمهوری عمل کردیم

در همین حال خبرنگار تسنیم مصاحبه ای را با عبدالرضا خاتمی؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان درخصوص همین موضوع یعنی میزان وام ریاست جمهوری انجام داد و گفت که بانک های استان زنجان بر اساس نامه مرکز ارتباطات ریاست جمهوری به شش بانک عامل عمل کرده اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان افزود: در این نامه خطاب به شش بانک عامل نوشته شده که تسهیلات 150 میلیون ریالی برای متقاضیان وام از رئیس جمهور در نظر بگیرید. حتی در این نامه آمده است که استانداری زنجان می تواند این تسهیلات را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نظرات

captcha